LCHF- Chocolate Chip & Hazelnut Cookies

 
Ja, jag hade ingenting att göra ikväll heller så ställde mig och bakade, i vanlig ordning. Den här gången blev det Chocolate Chip and Hazelnut Cookies! 

Det här behöver du:
Ca 1-1,5 dl mandelmjöl
Ca 0,5 dl steviaströ
Ca 25 gr mörk choklad. Ju mörkare desto bättre och nyttigare. Jag använde mig av 86procentig choklad. Mörkare än så blir nog dock lite för beskt.
Hasselnötter
Ca 0,5 ägg
0,5 tsk bakpulver
Ca 50 gr rumsvarmt smör
Lite vaniljpulver

Såhär gör du:
Sätt ugnen på 175°C
Blanda alla torra ingredienser
Blanda i ägg och det rumsvarma smöret
Knåda ihop allting
Dela upp i lika stora bollar och pressa ut dem på bakplåtspapper
Och skjuts in i ugnen!
I ca 20 min
De kommer att vara lite mjuka i början men när de svalnar så blir de knapriga kakor!



De blev huuuur goda som helst! Fick hindra mig själv från att äta upp allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0