Recept på lchf-pasta/pizzabotten

När jag är uttråkad så brukar jag ställa mig och laga mat eller baka. Ikväll skulle jag försöka mig på lchf-pasa för ANDRA gången, men det sket sig igen så jag gjorde pizza av skiten!
Här har ni receptet på pastan/pizzabotten.

Du behöver:
4 ägg
1,25 dl kvarg (skall egentligen vara färskost, vet inte om det kanske var därför det sket sig?)
1/2 dl fiberhusk

Du gör såhär:
-Sätt ugnen på 150°C
- Vispa äggen poröst
-Vispa i resten
-Häll ut på en plåt med bakplåtspapper

Pasta
-Vill du att det ska bli pasta så ska du lägga ett till bakplåtspapper uppe på smeten och kavla på pappret så det blir tunt som fan. Ett tips är att ta smeten på två plåtar, eller helt enkelt göra en halv sats för att det ska bli så tunt som möjligt.
-Sätt in i ugnen och ta ut efter 10 min.

Pizzabotten
-Smeta ut tjockare på plåten, sätt in i kanske 20 minuter eller till du tycker det känns klart.
-Ta ut ur ugnen och lägg på allt du vill ha på. Jag tog tomatpuré, ost, salami, vitlök och gammal kyckling som jag hade i kylen.
-Sätt in igen tills du tycker det ser klart ut!


GÖÖÖTT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0