Berfore & after pic?

Hej jag undrar en sak. Har du gått hos personlig tränare förr eller hur började du bygga upp din kropp? Då det är svårt i början osv, sökte du då hjälp eller jobbade du dig fram med egna övningar och så som du gör idag? Alltså bara lagt ner otroligt många timmar på gymmet. Kan man inte få se en bild innan du satte igång, hur du såg ut då osv..

Svar: Hej på dig!
Nej, jag har aldrig gått hos en personlig tränare utan jag har lärt mig lite utav diverse kompisar som tränar, men mest har jag helt enkelt googlat på övningar och prövat mig fram.
Jag vet att många tycker att det är "pinsamt" och är rädda för att göra bort sig när man inte riktigt kan vissa maskiner eller övningar, men läs på om övningarna och FÖRSÖK på gymmet. Har du en iPhone så tycker jag att du ska ta med den och googla på när du är på gymmet, så glömmer du inte av vad du läst! Jag gör det fortfarande för att få fler ideér och tips!
På maskinerna står det ofta instruktioner hur du använder dem så var inte rädd för att stanna upp och läsa instruktionerna. 
Du kommer antagligen inte alls att göra bort dig och tänk på att alla måste ha börjat någonstans, eller hur? :) 
Ge dig bara i backen på att du ska göra det och GÖR DET! 
muscles.se har jättebra tips på övningar och förklarar precis hur du ska utöva dem och vad du ska tänka på!

Kan jag, så kan absolut ni! Ni förstår inte vilken lat och osund person jag var förr. Nutellamackor, snabbmakaroner, korv och chips var det jag levde på och jag hatade allt vad motion hette.
Nu är det mitt största intresse och det roligaste jag vet! 

Här har ni två bilder på hur jag såg ut 2009 - 2010 (överst) jämfört hur jag ser ut nu (underst):

 
Jag var absolut inte tjock, utan jag har alltid haft komplex för hur smal jag har varit. När den översta bilden togs har jag för mig att jag hade en period då jag åt så mycket jag bara kunde, bara för att gå upp i vikt.
På dessa bilder vägde jag ungefär 2-4 kg mindre än vad jag gör nu.. Dock har jag nu större muskelmassa, mindre underhudsfett och fastare hud! Axlar, armar, ben, rumpa, mage och bröst är definierade och snygga nu!

Det här är faktiskt första gången jag har jämfört bilder. OCH JAG ÄR NÖJD! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0