Kvällsprotein

Nu har jag tagit min kvällssmoothie av kvarg och bär och ska strax hoppa till kojs!

Visste ni att intag av protein innan läggdags kan främja muskeltillväxten? Eftersom du är utan näring så länge under natten och eftersom din kropp faktiskt återhämtar sig och byggs upp även under natten så är det bra att få i sig långsamt protein innan du lägger dig. Långsamt protein tas upp långsammare än vanligt protein, och det kommer därför att frigöra protein till dina muskler hela natten.
Långsamt protein kan du få i dig genom kvarg eller kasein-protein. En portion kasein har ett proteinupptag på 8h.

Jag försöker få i mig protein till frukost, alla mellanmål och till kvällsmat. Får jag i mig det även till lunch och middag, ju bättre!


Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0