Pre workout

Fiberhavregrynsgröt med äggvita!

Du behöver:
0,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl vatten
1 äggvita

Såhär gör du:
Blanda grynen och vattnet i en kastrull.
Låt koka upp tills grynen blivit mjuka.
Vispa under tiden äggvitan fluffig med en gaffel.
Sänk värmen en aning och tillsätt sedan äggvitan medan du rör om.
Om du vill, tillsätt nu t.ex. kanel, proteinpulver eller vilken smaksättning du vill.
Fortsätt att röra om tills du är nöjd med konsistensen.


Jag hade i kanel, lite proteinpulver och en extra äggvita. Uppepå hade jag en tsk jordnöt-och mandelsmör, frysta bär och 1/4 banan.
Nästa gång ska jag inte ha i proteinpulver och ett extra ägg dock. Orkade inte äta upp allt haha..
Men nu ska jag bannemig ha energi för att kardiopass!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0