Recept på min thaigryta

Jösses, nu har jag lagat mat åt ett helt kompani, haha. Jag får nog frysa in ett par lådor så att de inte blir dåliga! 
Det här blev i alla fall min middag. Några matskedar fullkornsris och thaigryta.

Du behöver:
- kyckling
-morötter
- paprika
 - lök
- zucchini
- minimajs
-bambuskott
- kycklingfond
- soja
- jordnötssmör
- röd curry
- sambal oelek
- pesto
- 1dl mjölk, 1 dl vatten

Gör såhär:
- bryn kycklingen
- häll på vatten och mjölk
- lägg i kycklingfonden, soja, jordnötssmör, sambal oelek, curry och pesto
- tillsätt sedan lök och morötter och låt koka en stund
- tillsätt sedan paprikan och bambuskott och låt koka
- tillsätt till sist zucchini och minimajs. Dessa behöver inte koka länge. Zucchinin blir lätt överkokt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0