Ett nytt brödrecept


Förut bakade jag ihop ett nytt bröd.
Jag använde mig på ett ungefär utav (uppdaterat recept):
4 ägg
3-4 dl vetegroddar
1-2 dl kruskakli
1 dl linfrö
1 dl sesamfrön
1 dl phsylliumfrön
250 gram kvarg
massor av kardemumma eller kanel
Olika nötter
2 bananer
 
Sätt ugnen på 200 °C.
Rör ihop de torra ingredienserna, ta sedan i kvargen, äggen o bananen och mosa ihop. Det kommer inte bli som en deg, utan mer torr o klumpig, så du har inte gjort fel om det är så.
Sedan kletar du ut det på en plåt, in i ugnen i ca 20 minuter och sedan sänker du allt eftersom. Jag brukar ha det inne i nästan en timme. Men du får pröva dig fram!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, önskar verkligen att jag var lika engagerad som dig när det kommer till sånt här!! Någon dag ska jag ta mig tiden att ta vara på alla dina grymma recept :-D

Svar: Åååh vad du är gullig! Taaaa dom, bara taaaa dom! :D
ELIN

2012-08-03 @ 01:44:22
URL: http://Malinahlqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0