Att hitta sin motivation

Hej Elin. Nu har jag kollat igenom hela din blogg (inget liv haha) och jag ÄLSKAR DEN! Du är så bäst och stark, jag önskar verkligen jag var som du som tränar nästan varje dag, imponerande!!
Jag undrar vad du gör för rutiner/övningar när du boxas? Och jag kollar runt i nätet om någon sorts motivation som sätter igång mig med träningen och jag har läst och sett allt men ändå så motiveras jag inte fast jag vill så gärna gå ner i vikt, har du någon tips?? (på gym kan jag inte gå, om jag kunde så skulle jag nog haft mer motivation till träning, så jag måste träna ute eller hemma med hantlar!) Ha en bra dag, kram! :)
svar: Hej på dig! Haha, åh tack snälla du! Vad glad jag blir att du tycker om den! :) 


BOXNING
När man boxas finns det 3 olika "basslag", alltså rakt slag, krok och uppercut.
Vi kan kalla vänster rak 1, höger rak 2, vänster krok 3, höger krok 4, vänster uppercut 5 och höger uppercut 6.
När du boxas ska du som är högerhänt stå med vänster ben fram och tvärtom.
Tänk på att hålla garden och slaget träffar på pekfingrets- och långfingrets knogar.


Här har du några enkla kombinationer:
1, 2, 3, 4.
1, 2, 3.
1, 6, 3.
1, 2, 5.
1, 2, 3, höger armbåge.
Främre knä, 2, 3, höger armbåge.
2, 1, 2, 1, burpee.
Främre kick, 2, 3, 4.
1, 2, 3, 4, 5, 6.

Vissa av dessa övningar kan vara lite trixiga om du slår på en säck, men har du mitsar så fungerar de suveränt!



MOTIVATION
När det kommer till hur man ska få motivation så är det lite svårt att säga hur just DU ska göra eftersom att jag tror att det är väldigt individuellt var man får sin inspiration från, men jag kan berätta vart jag får min motivation från!

Min största motivation är nog min blogg. Att skriva om min träning och min kost får mig att bli peppad! Att alltid göra bättre ifrån mig, att hitta på nya grejer inom både träning och kosten!
Dessutom hoppar jag i taket när jag får sådana här kommenterer! Jag blir så glad över era fina ord, att jag inspirerar er inom kost och hälsa! Det är nog min största motivation!
Att läsa andra träningsbloggar, följa andra träningsfreaks på instagram, googla runt på internet, läsa böcker om träning, hitta på nya egna recept och att prata med vänner som tränar inspirerar mig också väldigt mycket!
Jag brukar även sätta upp mål för dagen. "DET HÄR SKA JAG KLARA" och slår jag mig i backen på att jag  faktiskt ska klara det så 
gör jag det också!

Mitt tips till dig är att inte tänka så mycket på din vikt, utan ha roligt när du tränar! Ha roligt, kör hårt och ät bra så kommer vikten ta hand om sig själv! :) 

Kan du inte gymma så föreslår jag att du sätter på dig ett par joggingskor, sticker ut i skogen och springer, kör intervaller på någon fotbollsplan, simma, eller googla runt på övningar du kan göra med hantlarna du har hemma.
De hantlarna man har hemma brukar dock vara väldigt lätta, så försök att använda din kroppsvikt istället!

Tänk på att när du tränar så SKA det kännas. Det SKA vara jobbigt. Annars gör det ingen skillnad!
Det är bara att göra det! Lär dig att älska smärtan!
Vill du det tillräckligt gärna, så kan ingenting stoppa dig!




Tack åter igen och jag hoppas du också får en grym helg :-* 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: nora

Tack så mycket för din tid!! jag har en boxningssäck hemma som jag ska testa boxas på. Tack för din grymma tips med, jag ska verkligen försöka att inte tänka på min vikt utan att gå ut och träna och ha kul. Jag tror det kommer hjälpa mig. Tack och ett stort kram!! <3

Svar: Det var ingenting! :) vad bra att du tyckte mina tips kan hjälpa dig! :) Kram på dig!
ELIN

2012-11-02 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0