Att träna eller inte träna med förkylning




Jag har funderat på att strunta i träningen idag eftersom jag vaknade sämre än igår. Nu känns det dock bättre och jag är så uttråkad att jag inte kan stanna hemma längre..
Men jag tänkte skriva några rader om när man kan träna eller inte om man är sjuk.

Har du feber eller ont i halsen så ska du absolut inte träna. Det är farligt att träna hårt om du har en infektion i kroppen. Infektionen kan färdas genom blodet och tillslut hamna i hjärtat och du kan då få hjärtmuskelinflammation.
Är du dock lite snuvig så kan du absolut träna, men tänk på att ju högre pulsen är under träning desto större risk är det att du blir sjukare. Vänta med din cardioträning tills du känner dig helt frisk och kör på styrketräningen istället. Istället för hård cardioträning så kan du gå längre promenader istället.
Lyssna på kroppens signaler. Känner du att du inte känner dig febrig och dödsjuk, kör på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0