Middag för en

Godkväll! :)
Efter promenaden till Willys förut har jag bara tagit det lugnt hemma. Städat, diskat, sovit en stund. Det gjorde nog gott.
Nu till middagen har jag äntligen kunnat käka fast föda igen eftersom halsen nästan känns hel igen!

Jag gjorde mig en snabb currygryta på kyckling, curry, gul lök, kvarg, vatten, paprika, soja, lite av min hemlagade mandel- och jordnötssmör, några jordnötter och peppar. Jag önskar att jag hade lite annanas hemma som jag också kunde haft i grytan. Det hade varit smaskens! 
I alla fall, till det så rev jag lite blomkål och en liten morot som jag sedan stekte snabbt i lite olivolja.

Nu ska sätta mig och plugga lite, med ett litet glas proviva i handen. Ibland får jag magknip av penicillin..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0