Min chili con carne

Jag har varit så sugen på chili con carne de senaste dagarna, så det fick det bli till middag idag!

Du behöver:
- 250 gram nötfärs
- ca 300 gram valfria bönor
- en halv gul lök
- en vitlöksklyfta
- 3 tsk sambal oelek (ta mindre om du är känslig för stark mat)
- paprika
- zucchini
- soja
- ca 200 gram krossade tomater
- en halv köttfond

Gör såhär:
- fräs köttfärsen
- hacka löken och vitlöken och fräs med köttfärsen
- häll i paprikan och zucchinin
- tillsätt krossade tomater, vatten, sambal oelek, fonden och sojan.
- låt koka i ca 20 min
- tillsätt bönor och låt koka i ca 5 min


Försöker öka lite med kolhydraterna, men bara lite, så därför tog jag lite fullkornsris till.
Jag tog dessutom en halv fullkornsmacka, mest för att man måste ha en bit bröd att doppa i chilin hehe!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0