Recept på meganyttiga frallor

Min kvällsmat fick bli dessa goda frallor som jag slängde ihop! De är nyttiga och helt utan mjöl, jäst och smör!

Du behöver:
Ca 1/2 kg morötter.
2 dl mandlar.
1 dl linfrön.
2 dl solroskärnor.
5 ägg.
Ca 100 gram fettfri kvarg.
Ca 50 gram fettfri keso.

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175°C.
Riv morötterna i en skål.
Mixa mandlar, linfrön och solroskärnor i en matbredare.
Lägg sedan i äggen och ca 3 dl av morötterna i matbredaren och mixa ihop det.
Lägg i mixen i skålen med de rivna morötterna.
Lägg sedan i kvarg och keson och blanda ihop allt med en slickepott.
Smeten blir väldigt kletig men kleta ut dem i frallbollar på plåten och toppa med solroskärnor.
Sätt in i ugnen i ca 75 min.


På min fralla hade jag en fettfri färskost, en skiva ost, salami och gurka!
Gud vad goda de är!

Kommentarer
Postat av: johanna

Mkt roligt och inspererande blogg, kul! Kan man frysa in bröden? Mina står och gräddas just nu, spännande :)

Svar: Åh tack snälla du! :) Jag har faktiskt inte testat att frysa in dem, men det bör nog gå!
Vad roligt! :) Jag tyckte jag lyckades bra med receptet!
ELIN

2012-11-05 @ 13:16:54
URL: http://Behrendtzs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0