Smoothies

Anonym Om: Min goda frukost
Tips på några bra och någorlunda lättgjorda smoothies att göra? :)
Svar: Hej! Jag använder alltid kvarg, fettfri vaniljyoghurt och ett ägg som bas i mina smoothies, sedan kan man i princip ta i precis vad som helst! 
Bär, frukt, kanel, kardemumma, nötter, ja you name it!
Sedan finns det ju folk som gör smoothies på grönsaker, men det tycker jag verkar så jädra äckligt..
Men jag kan ju skriva upp några smoothies som jag brukar göra! :)


Bärsmoothie:
- kvarg
- 1 ägg
- en liten skvätt fettfri vaniljyoghurt
- blåbär, hallon, jordgubbar
- (lite banan)

Banan- och jordnötssmoothie
- kvarg
- ägg
- en liten skvätt fettfri vaniljyoghurt
- 1/3 banan
- 2 teskedar jordnötssmör (jag använde mitt hemlagade jordnöts- och mandelsmör)
- lite kanel
- några isbitar

Äpple- och kanelsmoothie
- kvarg
- ägg
- en liten skvätt fettfri vaniljyoghurt
- äpple
- kanel
- några isbitar

Kakao- och banansmoothie
- kvarg
- ägg
- en liten skvätt fettfri vaniljyoghurt
- kakao
- banan

ENKELT!



Banan- och jordnötssmoothien fick bli mitt mellanmål efter mitt lilla konditionspass.
Den här smoothien är så mättande att jag bara orkade hälften, haha! 

Kommentarer
Postat av: Louise

kör du dom i en mixer eller?

Svar: Det har du så rätt i! :) Men det går lika bra i matbredare!
ELIN

2012-12-18 @ 16:12:00
URL: http://improveme.se/louisewestman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0