Svar på frågestund

Om man skulle träffa dig utan att ha pratat med dig innan hur skulle du beskriva dig själv då?
Haha, jag vet inte hur jag skulle beskriva mig själv. Innan har folk berättat för mig att de tyckte jag var så jädra dryg innan de lärde känna mig, men det var eftersom jag var ganska blyg för nya människor och inte hade någonting att säga dem. Men nu? Jag vet inte, nu kanske det är tvärtom. Jag säger precis det som dyker upp i hjärnan och det kanske vissa kan tycka är konstigt.

Vad gillar du för kläder alt vad har du för "stil"? 
Haha, träningskläder, stora mjukis och hoodies. När jag väl klär mig i "riktiga" kläder kör jag nog lite av varje. Rockigt, tomboy, relativt tjejigt. Tja.. Men för det mesta gillar jag denim, svart, skinn, boots och nån schysst tisha. 

Vad dricker du helst under en fest kväll?
Jag festar väldigt sällan, både pga träningen och att jag tycker det är svintråkigt, men när det väl händer dricker jag nog helst vodka.

Hur är det att bo ensam? :)
Det är svingött! Det kan bli lite ensamt ibland, som nu när jag inte har någonting att göra om dagarna, men jag har katterna! :D

Hur har du råd med lägenhet/mat/kläder och nöjen? Bidrar dina föräldrar med pengar? :)
Jag jobbar och tjänar.. tillräckligt.

Hur mycket lägger du på sådant i månaden? 
Jag lägger sällan pengar på kläder och "nöjen", vad det nu betyder. Slösar jag pengar så är det på träningskläder typ. Är jag inte på jobbet eller på någon större social tillställning så går jag runt i träningskläder eller mjukis. "Mode" intresserar mig inte rikigt och jag går aldrig ut på krogen och slösar pengar där, eller någonting sådant. 
Såklart kan jag lägga pengar på bio eller om man ska hitta på någonting annat roligt.

Vad har du för bhstorlek haha?
Jag använder inte BH så jag antar att jag inte har någon storlek, haha.

Tjena, tänkte bara höra vilket motstånd du har på crosstrainern när du kör cardiopass där?:)
Jag ställer oftast in den på cardioprogrammet och då blir det intervaller mellan 20 och 35 :)

Vad fick dig att börja träna? 
Jag träffade en kille och jag började mest för att ha någonting gemensamt med honom, sedan slutade vi träffas och då var det mest som ett tidsfördriv. Det tog inte lång tid för mig att börja älska det! :)

Vad gör du när du är så sjukt sugen på något onyttigt, äter du det eller försöker du hitta något bättre alternativ? 
Jag äter vad jag känner för på fre/lör. Om jag blir sugen på resterande dagarna så struntar jag i det suget. Jag hittar inte heller på något "bättre" alternativ eftersom jag inte vill ha i mig onödiga kalorier! Det gäller att ha den självkontrollen :)

Och sen sista fråga, hur ser din lägenhet ut? Kram, du inspirerar verkligen!
Jadu, det är en liten lya på 28 kvm, en hall, sovrum/vardagsrum, nyrenoverat badrum och en liten kokvrå. Färgerna varierar i vitt, svart, grått, beige och rosa!  
Tack så jättemycket! Vad roligt att höra! :) Kram!

Vilket är ditt bästa tips på att komma över en kille som man är sjukt kär i och helt förkrossad över att han lämnade?
Mitt bästa tips är att bryta helt. Ta bort numret, ta bort från facebook och hör inte av dig igen oavsett. Jag vet att det är svårt men det är det bästa sättet. 
Håll dig sysselsatt och var glad! :)

Hur många seriösa pojkvänner har du haft? 
Hmm.. Ja.. 3 stycken skulle jag vilja säga, men mitt senaste förhållande var det mest vuxna och seriösa.

Hur hittar du alla killar? 
Haha, alla killar? Vad menar du med det? Killar finns överallt. Jag är väldigt kräsen av mig och de som jag "hittat" har varit av en slump. Fest, jobbet, gymmet.

Har du en speciell typ du dras till? 
Jag antar att jag har det. Jag gillar killar som tränar, tar hand om sig själva, som man kan skratta med, har bra kontakt med sin familj, är uttåtriktad, visar respekt och tycker om människor.
Sedan om jag ska vara ännu mer specifik och ytlig så är jag lite svag för solbränna, bruna ögon, tatueringar, killar som luktar gott och skäggstubb!

Vad får dig så motiverad? 
Jag blir motiverad av min blogg, att både skriva om min träning och kost men även utav era fina, stöttande kommentarer! :)
Jag blir även motiverad av att läsa andra träningsbloggar eller instagram, att prata med andra som tränar, att sätta mål för dagen! Tja, sånt gör mig motiverad!

Vilket gym går du på? 
Sportlife!

Meeeer recept!! :D
Såklart! Jag lägger ut så fort jag hittat eller kommit på någonting nytt :)

Varför gjorde du och din kille slut? Träffar du någon ny? Vem i så fall.
Om jag ska vara ärlig, så vet jag faktiskt inte. Det bara blev så. 
Nej jag träffar ingen ny. Så fort går det inte min vän!

Bästa tipset på att äta när man är sötsugen?
Tuggummi! Det smakar gott och det håller munnen sysselsatt!
Men som sagt, det är bara att finna sin självkontroll. Har du varit utan socker ett tag så kommer du inte ha samma behov av det längre, socker är väldigt beroendeframkallande. Visa dig själv att du har den självkontrollen! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Samtidigt innehåller i princip alla tuggemin sötningsmedel som blir socker i kroppen... jag har i alla fall börjat äta det med lite större försiktighet och äter kanske inte upp ett helt paket själv längre hehe :)

Svar: Jo fast nu menade inte jag att man skulle äta ett helt paket om dagen. Ett par stycken är bara bra, speciellt för tänderna.
ELIN

2012-11-17 @ 09:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0