Stretching inför spagat, split och brygga.

Det var en läsare som ville att jag skulle visa lite hur jag stretchar inför spagat, split och brygga så jag tänkte göra det!
Vi tog dock bilderna väldigt fort medan vi halvt dog av skratt. Jag var dessutom sjukt stel efter löpningen och jag hade helsvarta kläder så man ser inte formerna så väl men jag tror nog att ni ska förstå ändå, haha!


För spagat och split:
Övningarna nedan gör jag varje gång i 60 sek var. Sedan håller jag på med dem i kanske en halvtimme innan jag går över till spagat och split som jag också gör i 60 sek var och upprepar i kanske 20 min.
Var väl uppvärmd innan du börjar stretcha så att du inte sträcker dig!


Försök att komma ner med handflatorna i golvet.


Sitt som ett L och luta dig över.
Försök att nudda tårna och böj inte knät. Byt sedan ben.


Dra dig framåt med händerna. 
Glöm inte att tårna ska peka rakt upp. Det både tar mer och förhindrar er från att få knäskador.


Luta dig över ena benet..


..och det andra


Stretcha höften genom att trycka neråt med armbågarna.
Stretcha ljumsken genom att luta dig framåt.


Höftböjaren. 
Stretchar höften. Byt sedan ben.



Inför bryggan:
Även här ska du vara uppvärmd innan du börjar för att undvika sträckningar!


Här ska du sträcka ut ryggen så att du blir så lång som möjligt.
Tryck inte ihop ryggen, bli så låång som möjligt!


Svanka ryggen.
Haha.. 


Skjut upp ryggen.

Sedan går du upp eller ner i bryggan på olika sätt för att böja ryggen på olika ställen. Vi skulle tagit foton på detta också men vi fick en kompis som vi tjatade med, haha!

Hoppas det här har hjälp er lite! 

Kommentarer
Postat av: Freak

Mkt bra inlägg!!!

Svar: Tack så mycket kära du! :D
ELIN

2012-10-10 @ 20:23:23
Postat av: Numero dos

Hahahahah klarar fortfarande inte av bilden när du håller för rumpan och flinet på bilden när du svankar hahaha. Kompisen var fin.

2012-10-10 @ 20:41:50
URL: http://elinrohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0