Morgonstund har guld i mund

Godmorgon på er! 
Jag har i och för sig varit vaken i ett par timmar och det har säkert ni med, haha! 
Idag känner jag mig ganska glad. Jag vaknade vid halv 9 och kokade min fiberhavregrynsgröt med linfrön och kanel till frukost. Idag tog jag banan och mjölk på. Det är gott med lite variationer!

Just nu sitter jag i sängen och skall skriva på min ansökan till skolan jag vill gå på. Sista ansökningsdagen är om en månad så det är på tiden! Jag hoppas att jag kommer in, och faktiskt kommer att känna att det är rätt..
För hur vet man det? Innan visste jag till 100% vad jag ville bli. Jag ville bli barnmorska och hjälpa mammorna genom födseln och sedan efteråt, men sedan kom jag på att jag antagligen inte skulle trivas i vårdyrket.
Jag avskyr att arbeta så jag måste verkligen hitta någonting som jag faktiskt kommer tycka är ROLIGT!
Jag lever hellre på gatan än att jobba med någonting jag inte tycker är roligt bara för att få pengar.. Det är ett slöseri på liv enligt mig. 
Men samtidigt behöver man faktiskt pengar.. Åh för att bli vuxen!

Nej nu ska jag skriva lite till och sedan fortsätta läsa min bok :)
Ha en bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0