Recept på mina brownie-fudge-kladdkake-bars



Jag har inte exakta mått på vad jag har haft i men jag tänkte jag skulle dela med mig av receptet ungefär hur jag gjorde, för de var sååå goda!

Du behöver:
- ca 2 dl mandlar
- ca 7 dadlar
- 5 msk kakao
- en skvätt vatten
- ca 1/2 dl fiberhavregryn
- ca 0,5 dl valfria nötter, jag använde jordnötter

Gör såhär:
- mixa mandlarna i en matbredare en bra tag, det inte bara bli mixat utan nästan lite mer åt det degiga hållet, när fetter börjar släppa.
- tillsätt dadlar, vatten, havregrynoch kakao.
- ta i dina valfria nötter och blanda ner med en slickepott eller sked.
- lägg bakplåtspapper i någon slags form och tryck smeten i.
- ställ in i kylen i några timmar och skär sedan upp i bitar.
- NJUT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0