Middag, kvällis och dusch

Min middag idag: 1 kycklingfilé med sötpotatis- morots- och palsternackapommes!
- sätt ugnen på ca 225•C
- skär grönsakena i pommes storlek.
- blanda lite olivolja, vitlök, lite honung och timjan i en skål.
- lägg grönsakerna i en ugnssäker form, häll oljeblandningen över och blanda runt lite.
- sätt in i ca 30 min eller tills du tycker de känns klara!

Visste ni förresten att sötpotatis innehåller väldigt lite stärkelse och har därför lägre GI än vanlig potatis. Långsamma kolhydrater!

Min kvällsmat blev såklart kaseinpudding med massor av kakao och hallon! Så.jädra.gott.

Nu har jag tagit mig en dusch och skall sova!
Pusslove!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0