Nyttiga muffins med smak av apelsin och choklad




Du behöver: 

- 1 banan
- 1 ägg
- 1 äggvita
- 2/3 dl fiberhavregryn
- 1/2 apelsin, saft + skal
- 2/3 dl riven morot
- 1 krm bakpulver 
- 3 tsk kakao

Gör såhär:
- Sätt ugnen på 200°C.
- Blanda ägg, äggvita, fiberhavregryn och bakpulver i en skål.
- Tag fram ytterligare en skål och häll hälften av smeten i den.
- I den ena blandar du 1/3 mosad banan, apelsinskal, riven morot och apelsinsaften (ca 3 msk).
- I den andra blandar du 2/3 mosad banan och kakao.
- Fyll 5 små muffinsformar till hälften med apelsin blandningen och fyll sedan på med kakaoblandningen.
- Ställ in i ugnen i ca 25 min 


Jag bakade dessa till min familj förut och de älskade dem! Hur goda som helst! 
Nästa gång ska jag göra endast med havre och blåbärssmak tror jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0