Det finns andra typer av ätstörningar

 
 
Vet ni vad, jag är så jädra trött på att få kommentarer och gliringar varenda jävla dag angående min kost och hur mycket jag äter eller inte äter. 
Min blogg handlar om en sund livsstil och VIKTUPPGÅNG. Inte viktnedgång som så många andra skriver om som inte alls behöver gå ner i vikt. Trots det får jag massor av skit för vad jag äter och hur "lite" jag äter jämfört med vad jag tränar och när jag sedan svarar tillbaka att det kanske är ni som tränar för lite jämfört med hur ni äter så får jag skit för att jag svarat sådär när det finns sjukdomar såsom anorexia och bulemi.
GUESS WHAT?! Det finns ätstörningar åt andra hållet också! 
Det finns människor som hela livet har varit underviktiga, som blivit kallade plankor, anorektiker osv, trots att de äter mycket mer än andra människor. Tillslut går det så långt att man som 15-åring börjar dricka gainer flera gånger om dagen, äter så mycket tills det verkligen säger stopp, tills PRECIS innan man kräks. ALLT för att gå upp i vikt. Trots det går man knappt upp en jävla kilo. 
TRO MIG! I'VE BEEN THERE!

Jag tränar massor, jag vet det och pga av det och min kroppstyp måste jag äta som ett jäkla as! På ungefär 2 månader har jag gått upp nästan 5kg genom att träna och äta precis som jag gör! Och det är riktigt jäkla mycket mat jag käkar och ibland är det jobbigt och det är antagligen därför jag haft min magkatarr i flera månader nu!
Jag är hur som helst överlycklig och så jädra stolt över mig själv eftersom jag aldrig har kunnat gå upp ett jävla skit! 
SÅ DÄRFÖR ANTAR JAG ATT DET JAG GÖR FUNKAR!

Tänk er jädrigt noga för innan ni börjar slänga massa ord i ansiktet på någon som kämpar sitt allra hårdaste. 
Alla har vi olika kroppstyper och olika mål och att kalla någon smal kan vara lika jävligt som att kalla någon tjock. Men det är det aldrig någon som förstår, utom oss som har kämpat med det hela livet. Tänk er för eller rent ut sagt håll käft om ni inte har något bra att säga eller vågar stå för vem ni är. 
Jag är trött på att många är så negativa mot varandra, att man ska hålla på och trycka ner andra anonymt på nätet. Inte konstigt och samhället mår så dåligt som det gör.

Kan inte alla bara vara jävligt glada och lyfta upp varandra istället. Det hade jag velat! 


Såklart vill jag ta tillfället i akt och tacka er snälla, rara som säger och kommenterar fina och upplyftande saker. Ni inspirerar mig, gör mig glad och motiverar mig varje dag! Tack! <3



Kommentarer
Postat av: Andrea

Det kommet alltid att finnas folk som ska klaga på allt! Fortsätt som du gör, du är verkligen en inspiration och jag förstår när du blir irriterad på vissa kommentarer efter att du verkligen lägger din själ på din träning och faktiskt låter oss ta del av den! Hade du haft problem med att äta för lite hade vi sett det på dig, men istället ser vi dina resultat och de är inget annat än goda! Hoppas att din magkatarr släpper snart, vet hur jobbigt det är! Kram

Svar: Tack snälla, snälla du! Vad skönt att någon lägger märke till det och jag behövde höra det där!! <3 Jag hoppas också det släpper snart.. Skitjobbigt.. Tack igen sötnos! Kramis!
ELIN

2013-05-03 @ 11:37:02
Postat av: sanneeeeellllaaaa

Gurl you can be 5 kg or 50000 and you'd still be fine as hell!!!

Svar: I LOVE YOOOOU!!! <3
ELIN

2013-05-03 @ 11:42:23
Postat av: Lina borneland

Så jävla bra skrivet Elin! Keep ip the good work och låt ingen sätta sig på dig på det sättet dom försöker!
Riktigt grymt jobbat av dig alltihop, riktigt bra förebild är du vännen:)!

Svar: Åh tack snälla Lina! Man får försöka förbise negativa kommentarer så gott det gå.. Tack igen stumpan!! :) Kram!
ELIN

2013-05-03 @ 13:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0