Tjejer och styrketräning

tack för svaret!! :D om du orkar med mer frågor hehe, så undrar jag i alla fall en sak om träning... för det första vad är ditt mål med din träning? När kommer du känna att du är nöjd med hur mycket muskler eller sånt du har och vad gör man isf då? Tränar man mindre eller vad gör man för att man inte bara ska få mer och mer muskler när man egentligen känner sig nöjd? Fast man vill ju såklart fortfarande behålla det man har!
 
Svar: Ingen fara, det är bara roligt! :)
Mitt mål med min träning är att må bra och leva längre. Det är mitt främsta mål. Sedan känns det såklart bra att bli fastare och fitare. Men att må bra, leva längre och orka mer är faktiskt det som är den stora vinsten!
Hur stora mina muskler blir har alltså ingenting med mitt mål att göra.

För det första tar det år att få så stor muskelmassa som jag tror att du menar.
Det krävs mycket för att en tjej ska bli "biffig". Extrem kosthållning och extremt mycket nedlagd tid på träning med tunga vikter.
Dina muskler kommer att bli större om du tränar, men du kommer inte att se ut som en bodybuildare.
Mitt tips är att mixa styrketräning, konditionsträning och stretching ifall du är nervös för att få "för mycket" muskler. 
 
Tycker du att du har nått ditt mål med din träning, så ska du inte sluta för att du har nått det. Sätt ett nytt mål istället! 
Strunta i hur dina muskler formar sig, kör på och må bra! :)

 
 


Psst..
- Lyfter du väldigt tungt med ett fåtal reps (runt 1-5) så får starka, explosiva muskler. 
- Lyfter du lätt med många reps (runt 8-15) så får du uthålliga muskler muskler. Vissa säger även att musklerna blir slankare på detta vis, jämfört med de ovan som sägs bli större och "bulligare".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen supertack!!! Det här svaret hjälpte mig verkligen att förstå!! :D

Svar: Åh vad roligt att jag kunde hjälpa dig! Det är absolut ingen fara! :)
ELIN

2012-08-17 @ 19:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0