Prat om kalorier

Hej! 
Du har en jättefinblogg med massa inspiration:) jag undrar vara hur många kalorier du äter per dag ungefär? Och vad du har för basalt energibehov? 
Kram :)
Svar: Hej Andrea! Tack så jättemycket, vad roligt att du gillar den! :) Min BM ligger på runt 1300 kalorier (vill du räkna ut din BM läs det här inlägget), men det basala energibehovet är det som krävs bara för att kroppen ska fungera. Tänk på det!
Eftersom jag är väldigt aktiv så behöver jag få i mig runt 2000 kalorier per dag. 
Jag räknar inte hur många kalorier jag får i mig under en dag, men jag har ganska bra koll på hur många kalorier många matvaror innehåller, så jag vet väl på ett ungefär. Jag tror jag ligger runt 2000kcal/dag, vissa dagar lite mer, vissa dagar mindre. 
Kram på dig, och tack igen :)


Kommentarer
Postat av: Andréa

Tack för ditt svar :) kram

Svar: Det är ingen fara! :) kram!
ELIN

2012-11-22 @ 17:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0