Pumpa- och rotfruktssoppa

Min sena lunch fick bli en mustig soppa på butternutpumpa och rotfrukter

Du behöver:
1/4 butternutpumpa.
1 liten morot.
1 liten palsternacka.
En halv lök.
Ca 1/5 chili.
1 kyckling/grönsaksbuljong.
3,5 dl vatten.
Lite muskotnöt.

Gör såhär:
Fräs löken och chilin i en kastrull.
Tillsätt sedan den skalade, tärnade pumpan och sedan resten av de tärnade grönsakerna.
Tillsätt buljong och vatten.
Jag hade även i lite muskotnöt.
Låt koka i ca 30 min till grönsakerna är mjuka.
Mixa sedan med en stavmixer eller matbredare.
Jag serverade med en klick kvarg blandad med lite färsk basilika och mitt goda proteinbröd som jag bakade imorse.
Jag bakade proteinbrödet lite matigare den här gången. Jag skriver upp det receptet här nedanför.




Recept på mitt matigare proteinbröd:
 
Du behöver: 
3 ägg. 
125 gram kvarg.
2 dl vetegroddar.
1 dl kruskakli.
0.5 dl linfrön.
0.5 dl sesamfrön.
0.5 dl phsylliumfrön. 

Gör såhär: 
Sätt ugnen på 200°C.
Blanda ihop alla ingredienser och tryck ut på en papperskläddplåt till en 1-2 cm tjock smet.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0