Älskar pump i bröst

Enda gången jag får en liten klyfta hehe.

Hur som helst! Jag kom till gymmet och körde mitt pass med pressar i smithen och flyes i dragmaskinerna. I setvilan körde jag lite rehabövningar och jag avslutade mitt bröståpass med pushups, som vanligt. 
Efteråt blev det 6 set av ännu mer rehab utav knä som faktiskt känns så jädra mycket bättre! Det är så coolt och intressant att kunna fixa skador själv. Som en av mina lärare sagt "jag älskar att få ryggskott för att sedan kunna fixa det" hahaha.




Anonym Om: Dagens pass
Kan du förklara lite hur du förändrar varje vecka? Alltså typ med antal repa och cardiopassen? Låter intressant men förstår inte haha grymt imponerande framsteg du gör iaf!

Svar: Det finns olika styrkezoner som man bör gå igenom för att utvecklas på bästa sätt. Jag avklarar en zon på 4 veckor eftersom jag tränar så ofta. Det finns även olika konditionszoner som matchar olika bra med olika styrkezoner. 
Jag har sänkt mina reps vecka för vecka samtidigt som jag då såklart ökat vikterna för att jag tillslut ska hamna i mazstyrkezonen (1-6 reps). De olika zonerna har olika egenskaper som man får anpassa efter olika individers mål. 
Jag har gått igenom grundstyrkezonen och är nu på andra veckan av hypertrofizonen (7-14 reps). Här bygger vi en större muskelmassa.
Om ca 3 veckor går jag över mot maxstyrkezonen. Här lägger vi till styrka till vår nya muskelmassa! 
Men som sagt, det här är för MIN träningsplanering och MINA mål. Såhär ser i alla fall mina närmsta månader ut. Det finns ett par fler styrkezoner, vilka jag inte kommer att gå in på och de finns inte i min årsplanering.

Lite enkelt förklarat :)  Tack så mycket! Hoppas ni fick lite insyn i vad vi personliga tränare pysslar med. Planeringplaneringplanering haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0