Fråga om förbränning och protein

Fråga ang kost & trän... Om: Nödvändigheter
Hej jag har lite funderingar ang. kost och träning som jag tänkte att du kanske kunde hjälpa mig att besvara genom att ta upp de här på bloggen.
 
Jag tränar 4-5 dagar i veckan, spinning, går/springer på löpbandet och styrketräning upptill. Jag har lagt om min kost och äter nu nyttigare och betydligt mindre.
Mitt mål med detta är att få mer resultat eftersom jag tränar såpass ofta, och tar det seriöst. Jag vill gå ner i vikt, men inte bli jätte spinkig men bli av med lite av det överflödiga, väger idag 64. Och 58-59 kg är nog målet. 
Jag har börjat använda proteinpulver och frågan är om jag ska fortsätta med det?
Jag vill att mina muskler som jag bygger upp ska synas mer och använder proteinpulver pga detta. Men är det bra att använda det när jag vill gå ner? Även de dagarna då jag kör spinning eller löpning, ska jag ta en proteinshake där efter?? Använder 100%way protein. Jätte tacksam för svar! Kram


ANG. PROTEIN
Svar: Hej på dig! 
Proteinpulver är ett bra sätt att återhämta sig efter träning och protein behövs för att du ska kunna bygga muskler som i sin tur ökar din metabolism, dvs din förbränning. 
Jag tycker du ska matcha in träningen så att den slutar då du ska käka mellanmål (som jag tagit upp flera gånger, ät var 3:e timme, frukost, lätt mellanmål, lunch, lätt mellanmål osv) och ta då din shake. Slutar du träningen vid ett mellanmål får du på så sätt i dig protein som återhämtning, samt att du får ett minskat kalori-intag än vad du hade fått om du hade tagit shaken uttöver dina andra mål.
Så det tycker jag absolut du ska fortsätta med, jag tar också whey-100 efter mina träningar!


ANG. MER DEFINERADE MUSKLER/FETTFÖRBRÄNNING
För att få mer definerade muskler, alltså få minskat underhudsfett, så behöver du få ett energiunderskott (läs det här inlägget om fettförbränning).

Fettförbränning snabbt förklarat:
- Du behöver göra dig av med fler kalorier än vad du får i dig på en dag (du kan räkna ut ditt energibehov i inlägget som är länkat ovan)

För att förbränna fett behöver du:
- Äta mer protein, ca 2 gram protein/kg kroppsvikt.
- Träna styrketräning.
- Träna kondition.
- Sova bra.
- Äta bra. 



Simple as that! Som sagt, i det här inlägget kan du läsa om fettförbränning mer utförligt.
Och hörrni! Kom ihåg att träningen SKA göra ont, du SKA pusha dig själv till the limit! Annars kommer du inte att se några resultat. Man måste förtjäna resultaten! :)

Hoppas det här hjälper dig och det låter som att fortsätter du som du håller på så kommer du att se resultat fort! Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack snälla för svar, uppskattas till tusen!!

2012-11-06 @ 18:38:57
Postat av: Anonym

Tack snälla för svar, uppskattas till tusen!!

2012-11-06 @ 18:38:57
Postat av: Anonym

Nu är jag otroligt trög, men jag har aldrig fattat detta med "Du behöver göra dig av med fler kalorier än vad du får i dig på en dag" vad menar man typ? Tex jag har räknat ut att jag ska äta ca 1600kcal/dag(jag ät jätte kort) menas det att man ska ta 1600kcal - 500kcal/dag?? Ska man träna bort 500 eller ska man äta 500kcal mindre? Jättejobbig fråga jag vet, men jag förstår verkligen inte även om jag läste din förklaring på länken. Tack för din tid!

Svar: Oj, är du så liten så ska du nog inte ha ett energiunderskott på så mycket som 500kcal. Men du ska äta färre kalorier än vad du gör av med på en dag! Klart jag svarar! :)
ELIN

2012-11-06 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0